Autor Wątek: Rozmowa kwalifikacyjna  (Przeczytany 1894 razy)

123456

• Gość
Rozmowa kwalifikacyjna
« dnia: Grudzień 10, 2011, 00:34 »
Rozmowa, ale czy kwalifikacyjna?

Jestem świeżo upieczonym nauczycielem dyplomowanym. Czy się cieszę? W sumie tak, napisałam analizy i opisy, dostałam akceptację komisji, będę zarabiać trochę więcej…
Może powinnam zamknąć ten rozdział w swojej pracy jako nauczyciel.
Kosztowało mnie dużo trudu napisanie 50 stron opisów i analiz wymaganych w dokumentacji. Ach, może mogłam napisać mniej? Jednak głupi nauczyciel jest ambitny i idealistyczny, ale przecież to jest moja wizytówka.
Myślę, że wyszły dobrze, jestem z nich bardzo zadowolona, udało mi się uczciwie spełnić wszystkie wymagania. Konsultowałam się z Doradcą z ODN i był tego samego zdania.
Wreszcie odbyła się rozmowa. No cóż… Spodziewałam się merytorycznej dyskusji, z której wnioski rzuciły by światło na kolejne lata pracy, które dały by możliwość rozwoju mojej wizji nauczania.
Pierwsze pytanie było wyzwaniem – jak sprawdzam wyniki swojej pracy, skąd czerpię wiedzę o efektach swoich działań – Brawo! Pytanie inspirujące, wymagające refleksyjnego myślenia i doświadczenia w pracy.
Niestety dalej było już tylko gorzej…
Dlaczego nie współpracuję z Ligą Ochrony Przyrody? (nie było o niej wzmianki w teczce)
Nie mogłam uwierzyć w to co słyszałam (hmm, może to stres)! Agitacja do organizacji na tak istotnej rozmowie? A może faworyzowanie „działki” eksperta?  Dlaczego akurat  LOP?
Kolejne pytanie było totalnie niezrozumiałe w świetle dzisiejszych czasów – Pani zapytała o stosowanie innej technologii informatycznej niz komputer. U mnie w sali wszystko wspólpracuje z komputerem, nawet mikroskop! Pytanie niezrozumiałe dla mnie totalnie! Jak rozumieć inaczej technologię informacyjną? Pogadałam o telefonach komórkowych z aparatem, ale podobała się raczej opowieść o planszach i rysunkach. A gdzie technologia? Nie wiem!