Autor Wątek: Pytanie do pedagogów  (Przeczytany 2778 razy)

początkująca

• Gość
Pytanie do pedagogów
« dnia: Sierpień 15, 2011, 18:04 »
Witam,
jeszcze nie jestem pełnoprawnym nauczycielem, ale jestem na dobrej drodze:) Udzielam korepetycji z jęz angielskiego i uczę w szkole prywatnej. Na swoich korepetycjach mam pewnego ucznia ( obecnie będzie chodził do 2 klasy gimnazjum), z którym mam mega problem - ma orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, jest na antydepresantach i ma oczywiście problemy w szkole - nie tylko z nauką, ale też jest (jak sądzę) prześladowany. Kiedy przychodzi na zajęcia - często zdarza się, że siada przy stoliku i się buntuje - np mówi, że nie będzie robił ćwiczeń, lub w ogóle nie będzie pracował na zajęciach. Czasami udaje mi się go podejść jakąś grą (np memo czy bingo) wtedy lekcja jakoś mija - ale każde zajęcia to wielka walka o to, żeby w ogóle zechciał cokolwiek zrobić. Jestem już załamana - próbowałam wielu rzeczy - nie zadawać prac domowych, robić same gry na zajęciach - jednak jest bardzo trudno prowadzić zajęcia polegające na samej zabawie tak, żeby zaciekawiło i zmusiło do myślenia gimnazjalistę...
rozmawiałam oczywiście z rodzicami,próbowałam wyjaśnić że on nie chce chodzić na zajęcia ( on też próbował) - jednak jego mama postawiła sobie za cel utrzymania go na moich zajęciach - bo ma zaległości w szkole i podobno bez indywidualnych zajęć sam nie da rady...
co myślicie o tej sytuacji i w jaki sposób z nim pracować?
Sprawdzając, co oznacza jego orzeczenie, dowiedziałam się, że taki uczeń powinien nie dość, że robić 2 lub 3 razy więcej niż jego rówieśnicy, ale także wg mojej koleżanki - nauczycielki -nie powinien w ogóle uczyć się języków obcych, gdyż jest to dla niego za dużo...
Dodam, że jego mama jest niesłowna, nie poświęca dzieciakom zbyt wiele uwagi i nie ma co liczyć u niej na wsparcie dla chłopca w nauce - nie ma systematyczności...